✔ Marketing gedreven ✔ Allround ✔ Conceptueel denker ✔ Communicatief
Mijn klanten krijgen te maken met een heel scala aan merkuitdagingen: digitalisering, groeiende concurrentie, veeleisende klanten, arbeidsmarktkrapte, AI en innovatie… noem het maar op! In dit speelveld kiezen steeds meer bedrijven voor de frisse blik van een tijdelijke merkexpert, zoals ik: interim branding specialist, interim brand designer of tijdelijke brand manager, geef het beestje gerust een naam! Waar een vaste medewerker vroeger vaak logischer leek, kiezen bedrijven nu regelmatig voor mijn flexibiliteit, kennis en snelheid. In dit artikel neem ik je mee in de wereld van tijdelijke branding specialisten. Ben je er klaar voor? Let’s go!
Als interim branding specialist spring ik tijdelijk bij waar sterke merkexpertise hard nodig is! Mijn takenpakket is breed, denk aan:
Het voordeel van een tijdelijke branding consultant zoals ik? Ik maak in elke fase van een project het verschil, of het nu gaat om strategie, uitvoering óf beide. Ik sta dicht bij jouw team én management en denk altijd een stap vooruit.
Het meest tevreden zijn we over de vertaling van de positionering en uitstraling in de nieuwe key visuals en website. Zonder dat het Bounce Valley logo, onze kleuren (die bewust flink vloeken met elkaar) en de unieke achtergrond-visuals aangepast zijn, zijn Evelien en Werner er toch in geslaagd om de uitstraling met nieuwe visuals volledig te verfrissen waardoor deze beter aansluit bij onze doelgroep. De livegang van de nieuwe website en menukaart eind 2024, welke beide gerealiseerd zijn op basis van de nieuwe positionering en het brandbook van Evelien, zijn hier de beste voorbeelden van.
“Beyond Eyes werkt inmiddels al een tijdje met Evelien en blijft dat doen. Ze heeft een scherp oog voor detail en verfrissende ideeën. Haar werk draagt bij aan een goede visuele basis van Beyond Eyes en laat zien waar het merk voor staat: slim en duurzaam facilitair management.”
“Het traject is niet iets wat op een vrijdagmiddag gedaan wordt. Hoewel wij hier in het verleden echt wel anders over dachten. Doe gewoon een kleurtje, een plaatje… Door met elkaar te gaan zitten, te bekijken wat je wilt als merkbeleving, door naar de waarden van de organisatie te kijken, naar de mensen die bij ons rondlopen. Het heeft gezorgd voor een branding waar we trots op zijn!”
Eén van de allerleukste en meest voorkomende opdrachten voor mij als interim branding expert is het begeleiden van een stevige rebranding. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan:
Vaak is snelheid en verandermanagement cruciaal bij zo’n traject, precies waar ik als interim branding specialist op mijn plek ben.
Steeds vaker ben ik de schakel/aanjager tussen jouw organisatie en een agency. Dan haal je tijdelijk alle sturing en uitvoeringskracht intern naar binnen, zonder de overhead van een heel bureau.
33% van de consumenten kiest bij het winkelen liever voor een bekend merk (bron: Renderforest/Frankwatching, 2023).
Met 23% meer omzet voor merken die hun communicatie consequent voeren, is merkconsistentie dus serieus geld waard (Lucidpress/MarTech, 2020).
Dit is afhankelijk van de klus en mijn planning op dit moment, neem gerust contact op als je dit wilt weten.
Ja, mijn kracht zit juist in het snel schakelen in diverse organisaties, van mkb tot multinational.
Op korte termijn lijkt het uurtarief hoger, op lange termijn is het vaak voordeliger door effectiviteit, geen ziektekosten, doorbetaling of langdurige werving.